Bugfixes and improvements:
- the HUD status (open/closed) is not saved
- experimental feature "Fold implements" was not saved
- user settings were only partially stored on servers
- after game start vehicles could not leave fields directly when AD is started
- only the fill types from the storage were checked, but not whether these are also available at the loading trigger (e.g. diesel for a production, but vehicles wanted to fill up there)
- avoid start driving if the trailer is empty but not completely folded
- curtains/cover are now also closed before departure
- fixed problem with loader wagon, which could not unload under certain circumstances
- on a tractor with field sprayer and additional tank were not both filled
- improvement regarding reversing when loading/unloading:
AD no longer moves backwards until the destination point is reached, if loading/unloading was possible beforehand, but continues with the next task
if the loading/unloading destination is the parking position, no attempt is made to approach it again
- improvement regarding water loading, if the vehicle itself and a trailer can load water
- improvement regarding the detection of bunker silos
- front collision detection is deactivated in drive-through silos, as the bulk material also has a colli
- in case of distributed unloading, the counter is reduced with each loading operation
- with distributed unloading, unloading only takes place at the first trigger within silo distance, even if several triggers are present ("greenhouse jerking")
- improvement regarding the unloader for threshers and harvesters on uneven fields (hill/slope fields)
- optimization regarding the sticking of a unloader on certain slopes
- rework of the collision calculation regarding the new LS22 collision bits
- when recording a branch line, a reverse line could not be recorded directly
- mods with incorrect ai entries lead to errors
New:
- AD checks itself for the correct file name "FS22_AutoDrive.zip":
if the ZIP file does not have the correct name, a message appears
- Traffic lights with collision (AI_Blocking) are detected
- detection of wood unloading triggers added (but cannot yet be used for unloading)
- bale wagon are unloading at destination point:
the vanilla bale wagon now unload at the destination point, a trigger is no longer necessary
it is stopped at the destination point, the unloading is started, waited min. 20 seconds, driven 4m forward, folded and only then driven further
MP/Dedi: due to synchro problems from Giants, bale wagon may not get down the loading area after finishing unloading process (without colli)
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Version 2.0.1.4
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Mario -
8. Oktober 2023 um 16:26 -
1,87 MB -
48 Downloads
Bugfixes und Verbesserungen:
- falsche Statusmeldung nach Beenden einer Tour (verteiltes Abladen) #853
- "Fold Implements"-Einstellung wird im MP nicht korrekt angezeigt #850
- nach Entladen im Bunkersilo wird auf das Schließen der Hänger gewartet
- HUD-Einstellungen werden im gehosteten MP nicht korrekt gespeichert #869
- Rückwärtsfahren mit div. Geräten funktioniert nicht #255, 897
- beim verteilten Be-/Entladen wird der Zähler bei einer Reparatur oder Betankung zurückgesetzt #693
- Saatgut-/Düngertanks für die Beladung berücksichtigen
- Erkennung von Gras/Grasschwad als Frucht (Fruchtumfahrung)
- Verbesserungen in der Pfadfindung/-berechnung auf dem Feld
- Rückwärtsfahren mit Unterbodengewicht EZ 1700 und angehangenem Equipment mit Achsen nicht möglich #948
- Fahrzeuge fahren nach dem Abladen nicht mehr weiter (Abholen&Abliefern, Drescher-Modus) #938, 942, 946
Neues:
UniversalAutoLoad (UAL):
- Frucht-/Güterauswahl ist in der AD-HUD Pulldown-Liste nicht verfügbar
- Lade- und Entlade-Füllstand in % sind nicht wirklich ermittelbar, da unterschiedliche Größen von Ladeobjekten zu einer unvorhersehbaren Anzahl von Objekten führen, welche geladen werden können (95/99/100% um vollständig zu laden, 0/10% um etwas zu laden)
- ein voller Anhänger wird von UAL nur erkannt, wenn kein weiteres Objekt im Ladebereich auf den Anhänger geladen werden kann
- im Lade-/Entladebereich werden beide Vorhänge geöffnet/geschlossen sein (z.Bsp. beim Krone Profi Liner)
- funktioniert nicht mit Zügen (manuelles Be-/Entladen erforderlich)
- erfordert mindestens UAL 1.3.1.16
Multiselect von Früchten/Gütern:
- Mehrfachauswahl = STRG gedrückt halten + Linksklick auf gewünschte Listeneinträge
- Eintrag aus Mehrfachauswahl löschen = STRG gedrückt halten + Linksklick auf zu löschenden Listeneintrag
- Deselektion = Linksklick auf irgendeinen nicht selektierten/markierten Listeneintrag
- alles auswählen = ALT gedrückt halten + Linksklick auf irgendeinen Listeneintrag
- alles löschen = ALT gedrückt halten + Linksklick auf irgendeinen Listeneintrag
- das Symbol vor der Listenauswahl zeigt den Status an, wobei man es per Linksklick ändern kann (nur bei aktivem Multiselect):
Zitateinzelne Frucht (weiß): es ist nur eine Frucht ausgewählt
eine kleine und eine große Frucht (blau): es sind mehrere Früchte ausgewählt und es wird immer die Frucht zuerst gewählt, welche am meisten z.Bsp. in einem Silo vorhanden ist
3 große Früchte (blau): es sind mehrere Früchte ausgewählt und die Früchte werden bei jedem Beladevorgang durchrotiert
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Version 1.0.0.2
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Mario -
14. Mai 2023 um 09:52 -
1,84 MB -
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